4 Ocak 2010 Pazartesi

Kenan Sofuoğlu'ndan Basın Bildirisi


Basın Bildirisi

Ben Supersport dalında bir Dünya Şampiyonu’yum. Öyle bir şampiyon ki kendi ülkesinde yarışma imkanı olmayan bir şampiyon. Dünyanın en pahalı tesislerinden birine sahip olmamıza rağmen yarışmasına izin verilmeyen bir şampiyon. Yabancıların kendi vatandaşlığına almak için yarıştıkları, ancak bunu kabul etmeyen bir şampiyon. Âşık olduğu bu spor dalında, büyük fedakârlıklarla yarışan bir şampiyon.

Ülkemize kazandırılan İstanbul Park tesislerine, vakıfların fedakârlığına ilave olarak faizleri hariç 250 milyon dolar harcandı. Formula yarışlarının yayın ve ticari haklarının sahibi Ecclestone’a 135 milyon dolar garanti edildi. Bunun yarısı ödendi, kalanı ödenmeye devam ediyor. İstanbul Belediyesi İstanbul Park’a ulaşabilmek için 70 milyon doların üzerinde yol masrafı yaptı. Harcanan ve vaat edilenlerle birlikte maliyetin 400 milyon doları aştığı böylesine bir tesis acaba dünyada kaç adet var? Peki bu tesis yılda kaç gün kullanılıyor biliyor musunuz? Sadece üç gün. Geri kalan 362 gün, sadece Bay Ecclestone’u mutlu edebilmek için boş tutuluyor. Sizin vicdanınız buna müsaade ediyor mu? Peki son yarışı kaç kişi izledi? Ücretsiz dağıtılan biletlere rağmen 15 binden az. 100 binin üzerinde koltuk boş kaldı.

Halbuki bu tesisin yapılmasını planlayanlar ne demişlerdi? Neler vaat etmişlerdi? Bir hatırlamaya çalışın lütfen. Zihinlerinizi fazla zorlamanıza gerek yok.

Her yıl tanıtma fonundan 13 küsur milyon dolar alan Bay Ecclestone, şimdi 26 milyon dolar istiyor ve, “Vermezseniz ben bu yarışı başka ülkelere götüreceğim,” diyerek tehdit savuruyormuş.

Ben dünyanın her tarafında yarıştım. Bu konudaki rayiçleri biliyorum. Bunun bedeli 3-5 milyon dolar arasındadır. Ancak kazandığı paranın hesabını bilmeyen bazı petrol zengini ülkeler daha yüksek bedeller ödeyebilirler. Bildiğim şu ki gelişmiş ülkeler, kazandığı paranın halkı için ne ifade ettiğini bilen ülkeler 3-5 milyon dolardan daha fazla para ödemiyorlar.

Kaldı ki Formula yarışları dünyada seyirci kaybediyor. Motosiklet seyircisi artarken Formula’nın hem seyircisi azalıyor, hem de yarışan şirketlerin bir kısmı çekilme hazırlıkları yapıyorlar. Başta İngiltere olmak üzere, yarışın düzenlendiği bir kısım ülkeler de gelirlerin yeterli olmaması hesabıyla zaten çekilmek üzereler.

Ben, bu tesisin, senenin üç günü çalışmasına izin veren Bay Ecclestone’un istediği bedelin fahiş olduğunu iddia ediyorum. Halkımızın soyulmasına ses çıkarılmamasına isyan ediyorum.

Dünyada benzen pistler bütün sporculara ve halka açıktır. İlgili federasyonların koyduğu emniyet kuralları dahilinde antrenman yapılır, eğitimler verilir ve sayısız yarışlar düzenlenir. Sporcular, dünya şampiyonları böylesine tesislerde yetişir. Bu ülkenin parasıyla yapılan böylesine bir tesisi sporcusuna kapatma lüksü kimsede olamaz.

Ülkemizi, kendi paramızla yaptığımız tesislerimizi, yönetimimizi, sporcularımızı ve en önemlisi zihinlerimizi esir alan Ecclestone’un hükümranlığına lütfen bir son verelim. Biz kendi yağımızla kavrulmasını bilen asil bir milletiz. Bu tesisleri Türk halkına, Türk sporcusuna açalım. Bu esareti bitirelim, sporcumuzu kendi tesislerimizle buluşturalım.

Benzeri tesislerin dünyada nasıl işletildiğini bilmeyen bir halkı yanlış bilgilerle yönlendirmek, korkutmak kolay, ancak çok şükür ki aramızda bunun nasıl işletileceğini iyi bilenler var. Bu tesisin Türk halkı tarafından yönetilmesi konusunda sorulursa çözüm önerilerimiz elbette olacaktır.

Bu tesisin asıl sahibi benim. Bu tesisin asıl sahibi Türk sporcularıdır. Bizi Ecclestone’a tercih edenlere isyan ediyorum. Konuyu Başbakanımın, Maliye Bakanımın, Devlet Bakanımın, Gençlik Spor Genel Müdürümün, Türk Tanıtma Fonundan sorumlu Bakanımın, değerli basın mensuplarının, Türk sporcularının, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanının, ilgili federasyonların, bu ülkenin ve tesislerin sahibi tüm halkımın dikkatine arz ediyorum.

Ben bir Dünya Şampiyonu’yum. Başka ülkelerin kucağına itiliyorum. Yaşım ilerliyor. Ben kendi ülkemde çalışmak, kendi ülkemde yarışmak, kendi ülkemde şampiyon olmak, şampiyonluk kupasını ülkemde kaldırmak, yeni sporcuları teşvik etmek ve yeni yeni şampiyonların yetişmesine imkan sağlamak istiyorum.

Benim şampiyon olduğum, daima ilk üçte iddialı yarıştığım, rekorlar kırdığım Dünya Superbike (World SBK) yarışı varken içinde hiçbir Türk sporcusunun olmadığı ve yakın gelecekte de maalesef olamayacağı ve inanılmaz paralara mal olan Formula’ya ısrar niye?

Türk sporcularının kelepçelerini, prangalarını çözün. Bize hakkımız olan bu tesisi emanet edin. Sizi mahcup etmeyeceğimize söz veriyorum.

Kenan Sofuoğlu
Supersport Dünya Şampiyonu

1 yorum:

  1. Kenan Sofuoğlu kesinlikle, sonuna kadar haklı. Başka ülkede olsaydı milli kahraman sıfatına konulacak omuzlardan indirilmiyecek olan şampiyon bir sporcun var ve daha ülkende ki pistte( ki bu pistle avrupanın en modern pisti diyede övünüyoruz) bir tur bile attırtamıyorsan Ecclestone'dan izin almadan. Geldiğimiz bu nokta çok acı verici.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails