2010 sezon testleri 1-3 Şubat arasında Valensiya'da ardından 10-13 ve 17-20 Şubat arasında Jerez'de devam edip 25-28 Şubat tarihleri arasında yapılacak Barselona testlerinden sonra bitecek. Geçen sezonda olduğu gibi mali kaynakların kısılma çabasından dolayı bu sezonda testler 15,000km ile sınırlanmış olarak yapılacak.
Testler başladığında sezonun ilk bölümü (Avrupa'ya gelene kadar) de büyük oranda şekillenmiş olacak. Testler başlamadan takımları araçları ve pilotları bakımından genel hatlarıyla masaya yatıracak olursak:
Vodefone Mclaren:
Mclaren ile Mercedes ayrılmış olmasına rağmen takım hala Mercedes motoru kullanmaya devam ediyor. Tabiki üretici firma, artık ortağı olmadığı için motor konusunda geçen seneki kadar rahat bir Mclaren beklenmiyor bu sezon. Yinede Mclaren'in elinde gayet hızlı ve dengeli bir şase ve Mercedes'in yıllar içinde takımda bırakmış olduğu disiplin var.
Pilot seçiminde 2 İngiliz: Hamilton ve Button, tercihini yapan takım; bu bakımdan gridin en formda pilot kombinasyonuna sahip görünüyor. Ayrıca 2 pilotun da İngiliz olması nedeniyle daha önce yaşanmış olan Alonso-Hamilton kavgası gibi kavgaların olması beklenmediği gibi pilotlar arasında bir arkadaşlık havası da hakim gibi görünüyor.
İngilizlerin ekonomik desteğini de arkasına almış olan takımın sezon öncesi tek dezavantajı; yıllardır birlikte çalıştığı Mercedesten ayrılmış olması.
Mercedes Gp Petronas
Uzun süredir kendine ait bir takım hayalleri kuran Mercedes, en sonunda nihai hedefine ulaşarak Brawn Gp'yi sezon sonunda satın aldı. Brawn geçen sene şampiyon olmuş olmasına rağmen maddi imkansızlıklar nedeniyle sezon içi şasi geliştirmede diğer takımların arkasında kalmıştı, Mercedes'in maddi desteğini arkasına alan takım bu konuda geliştirmelerine devam ediyor.
Nico Rosberg, Micheal Schumacher şeklinde 2 Alman pilotu bünyesine katan takımda, 1. 2. pilot uygulaması kaçınılmaz gibi görünüyor. Nico Rosberg şu ana kadar performansıyla takımını alıp götürüp şampiyon yapabilecek bir pilottan çok takımına puan kazandıran 2. pilot olabilecek bir görüntü çizdi. ( bu Nico kötü pilottur demek değil, Nico yarıştığı her yarıştan puan alma kapasitesine sahip bir pilot). Schumacher ise tamamen kapalı kutu, 3 yıl aradan sonra tekrardan koltuğa oturduğu için nasıl bir performans göstereceği tamamen belirsiz.
Takımın genel olarak avantajı, geçen sene şampiyon olan şasi-motor kombinasyonunun ortaklığının büyüyerek devam ediyor olması. Dezavantajı ise şampiyon pilotu ellerinden kaçırıp, Schumacher'i getirmeleri. Diğer yandan ise Schumacher'in de dönüşüyle Alman desteğinin yanına ciddi bir hayran kitlesi de koymuş oldu takım.
Scuderi Marlboro Ferrari
2009'dan ümidi kestikleri andan itibaren 2010 sezon şasisine yönelinmiş olması, 2010 için Ferrari'yi tekrardan iddalı takımlar arasına sokuyor. Yılların verdiği tecrübeyi kullanan ve takım içinde pek değişikliğe gitmemiş olması Ferrari hanesinde büyük avantaj olarak gözüküyor.
Pilot seçimlerinde; geçen sezeon yaşadığı sakatlığın ardından tekrar pistlere dönmüş olan Massa'nın yanına şampiyonluk stresini kaldırabilecek Alonso'yu oturtan Ferrari, 2 pilot konusunda iyi bir ikili oluşturmuş gibi duruyor. Mclaren'de 1. 2. pilot kavgası yaşayan Alonso, ne kadar Ferrari'de mutlu olduğu izlenimi verniş olsada, sezon içinde 2. pilotluğa atılırsa vereceği tepki ise merak konusu.
Takımın pek değişikliğe gitmemiş olması ve 2010 geliştirmelerine erken başlamış olması bu sezon Ferrari için en büyük avantaj.
Red Bull Racing
Renault motor desteğine sahip takım, geçen sezon bir yandan şampiyonluk mücadelesi içindeyken, diğer yandan da tüm mali kaynaklarını kullanıp 2010 geliştirmelerini aksatmadan götürmüştü. Bu sezonda üst sıralar için çekişebilecek bir izlenim içinde duruyorlar.
Pilotlarını değiştirmeyerek; deneyimli Mark Webber ve F1'in yükselen yıldızı Sebastian Vettel 2lisiyle devam eden takım, pek çok takımdan daha istikrarlı bir çizgiye sahip bir pilot kombinasyonuna sahip.
Takımın genel avantajı ise geçen seneki başarılı kadrolarından hiç birşey değiştirtirmeden aynı çizgide yollarına devam ediyor olmaları.
Force İndia F1
Mali sıkıntılarına rağmen geçen sezonun son döneminde atağa kalkan ve beklenmedik sonuçlara imza atan takım bu sezonada orta sıralar için iddalı bir şekilde giriyor.
Pilot kombinasyonunu değiştirmeden; Sutil ve Liuzzi ile devam eden takım özellikle Sutil'den önümüzdeki sezon çok şey bekliyor.
Renault F1
Çifte şampiyonluğun ardından bocalama dönemine giren takım hala bu dönemi atlatamamış durumda gözüküyor. Geçen sezon ortaya çıkan skandalın ardından, kriz yönetemeyerek hala toparlanamayan takım bu sezon anca orta sıralar için çekişecek gibi görüyor.
Muhtemel Sezon Sonu Tablosu
1- Scuderia Ferrari Marlboro
2- Vodefone Mclaren
3- Mercedes Gp Petronas
4- Red Bull Racing
5- Force İndia F1
6- Scuderi Toro Rosso
7- BMW Sauber
8- Renault F1
9- AT&T Williams
10- Lotus F1
11- Virgin Racing (Manor Gp)
12- Campos Meta
13- Us F1 Team
Dipnot: Bu liste test sezonu öncesi olduğu için, hiçbir sayısal veriye dayanmadan, takımların 2009 geliştirmeleri ve pilotların geçmiş performansları göz önünce bulundurularak oluşturulmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder