9 Ocak 2010 Cumartesi

4 Ay mı Yoksa 2 Yıl mı?



"Bir suç var ortada, herkese bir takım cezalar verildi. Bende ceza alanlardan birisiydim. İki sporcu mağdur durumda, benle birlikte Cemal de mağdur. Bu cezalar verildikten sonra biz tahkime itirazımızı yaptık. Gayet donanımlı ve büyük bir itirazda bulunduk ama ne yazık ki istediğimiz sonucu alamadık. Bu olayla en uzak bağlantılı benim. Bu cezanın onanması beni çok üzdü, basketbol hayatım tehlikede. Bu sonuçta öyle bir ceza ki 4 ay gibi gözüküyor ama bu ceza 4 ay değil. 3 ay üzeri hak mahrumiyetlerinde ben askerliğimi tecili etme hakkımı kaybediyorum. Bu 4 ay gibi gözükse 2 yıl gibi ceza. Sakatlıktan dönmüş tekrar basketbola başlamış, onun mutluğu içinde bu cezanın onanması bu durumda benim askere gidebilme ihtamilimin ortaya çıkması büyük üzüntü verici. Ne diyeceğimi bilmiyorum. Böyle bir ceza çıktı, böyle bir karar alındı, hala inanıyorum ve umuyorum bu karar bir şekilde lehime dönecek. Ortada bir suç var, ben sorumlu tutuldum. Benim sorumluluğumda olmamasına rağmen ben sorumlu tutuldum. Tamam ceza alabilirim ama 15 aylık askerliği sonucunda getirecek bir şey yapmadım. Ben bunları hak etmedim. Çok üzgünüm ve hala şoktayım. Bir şekilde kararın lehime döneceğini düşünüyorum."

"O maçta olaylar şöyle gelişti; Bir kere benim ve takımın Cemal'in cezasının tebliğinden haberimiz yoktu. Bunu bilmiyorduk ve o gün kadroda sakat olan Jasaitis de vardı. Nasıl bir şey ise Jasaitis'in de forması verilebilirdi. Ben o gün sakattım ve kadoda değildim. Formam verildiği zaman da soyunma odasında değildim. Sahada gördüm ama ne yapabilirdim? Cemal'in üzerine mi atlayacaktım. Bunun bir suç olabileceği, bunları getirebileceği hiçbir şey aklıma gelemezdi. Öyle bir durum ki benim yapabileceğim hiçbir şey yok. Benden kıdemli insanlar varda orada. Mesela antrenörler, menajerlerimiz var, yardımcı antrenörlerimiz vardı. Benim tek suçum formamın verilmesi. Bir önceki maçta sakatlanmasam o gün sahada olacaktım. O gün sakat olmam, kısmetsiz bir şekilde sahada olamamam bu sonucu getirdi. Keşke sahada olsaydım."

"Ceza kaldırılamıyorsa indirilmesine, indirilemiyorsa bir şekilde askerlik yasasının benim hakkım olmasına devam etmesine. Çünkü bu hem maddi hem de manevi büyük zararlar getirebilecek bir durum. Cemal benden daha ağır bir ceza aldı. Cemal ile aynı suçun cezalılarıyız biz. Cemal 2 yıl ağır bir ceza aldı, benim 4 ay. Fakat Cemal'in çok cezasında çok ufak bir değişikiğie gidildi. Hak mahrumiyeti müsabakalardan mene çevrildi. Ama benim ne yazık ki böyle bir değişikliğe gidilmedi. Benim değişmedi, neden böyle bir kara verildi bilmiyorum. Askerliğimin geri kazanılmasının var olduğunu söylüyorlar avukatlarım. Bunun onandığı için de çok üzgünüm. Buradan gerekli insanlara sesleniyorum bu karar onansa da kesinleşse de bir şekilde benim lehime dönecektir. Ben bu yaşımda kalkıp askere mi gideceğim?"

"1.5 sene oynamamanın verdiği kariyer kaybı var. Avrupa kolay kolay takım bulabileceğiniz yer değil, bunun bir garantisi yok. Ben formam altında kalmak istiyorum, Galatasaray'da basketbol oynamak istiyorum, Türkiye'de kalmak istiyorum, gitme zorunluluğu hissetmek istemiyorum böyle bir olay için. Avrupa'da kendime güveniyorum, oynayabilirim, bazı şeyleri tekrar ispat edebilirim. Ama bu kolay bir şey değil. İş oralara gelmeden bunun bir şekilde çözüleceğine hem inanıyorum, hem de umuyorum."

"Başkanımızla konuşma fırsatım olmadı, çünkü olay çok sıcak şu anda. Daha dün tebliği edildi karar. Hiçbir şekilde beni yalnız bırakmayacaklarını söyledi. Bunun bir şekilde tatlıya bağlanacağını, benim lehime bir sonuç çıkacağını söyledi. Kulüp benim hep arkamda durdu. Onlar da inanıyor bu olayda tek mağdur benim ve hiçbir sorumluluğum ve suçum yok ama verilmiş bir de ceza var ortada. Ama onların bu şekilde beni desteklemeleri, benim arkamda durmaları benim kendime olan güvenimi artırıyor."

"Federasyondan çok kısa olmakla bereber ayak üstü tesadüfi bir şekilde başkanımızla görüştüm. Olayın tamamen mağduru olduğumu, istemeden olayın dışında kaldığımı ve hiçbir şekilde müdahale edemediğini ona da söyledim. O da bana hak verdi, "Tamam doğru söylüyorsun" dedi, "fakat olayın içinde bir şekilde ismin geçtiği için bu tip şeyler başına geldi" dedi. Başkanımız da bu durumdan rahatsız, o da bir Galatasaraylı. Sadece ona mağduriyetimi ve bu konudaki görüşümü söyleme fırsatım oldu. Bu da benim için iyi oldu diye düşünüyorum. Hala umudum var, karar verilmesine rağmen ben böyle bir şeye inanamıyorum. Benim basketbol hayatımı etkileyeceğini düşünmek bile istemiyorum, düşündüğüm zaman çok üzülüyorum. O yüzden bir şekilde gerekli kişileden rica ediyorum."

Tufan Ersöz


Tufan bu olayda suçlu değil, sorumluydu.Bu cezayla suçluymuş gibi gözüktü ve ağır bir bedel ödemek üzere.Giydirmeyebilirdi formasını tamam ama dediğine göre soyunma odasında bile değilmiş, Cemal formayı giyince.Tufan ceza almakla kalmadı, basketbol kariyeri de bitme noktasına geldi.Neden diyecek olursanız askerliğini tescil edemiyor ve askere gitmek zorunda kalacak.Askerliği de kattığınızda 2 yıl basketboldan uzak kalacak.Döndükten sonra ne kadar başarılı olur bilinmez ama genç yaştaki bir oyuncuyu nasıl kaybediriz sorusuna güzel bir örnek gibi duruyor.Gerçekten üzülüyorum Tufan'ın durumuna.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails