14 Haziran 2010 Pazartesi

2010 Kanada Gp


İstanbulpark'ta yağmur olmamasına rağmen bitiş çizgisine kadar temponun düşmediği bir yarış izlemiştik. 1 senelik aranın ardından tekrardan Kanada'ya dönen F1'den herkesin beklentisi de en az İstanbul kadar heyecanlı bir yarışın tekrardan izlemekti.

Sıralama turlarında adeta kıran kırana bir mücadele oldu ve yumuşak lastikli Hamilton, uçarcasına attığı turla pol pozisyonu almayı başarmıştı. Fakat akıllarda ki soru işareti, gridin ilk 3 sırasındaki pilotlardan RedBull dışındakilerin yumuşak lastikle başlıyacak olması yarışa stratejik anlamda nasıl etki edecekti?

Yarışın başında daha Hamilton farkı açıp fırladığında, arka tarafların karışmasının ardından akla gelen soru belliydi. Yumuşak lastik kullananlar, acaba pite girip çıkacak farkı lastikleri erimeden açabilecekler miydi? Sonuçta açamadılar, Mclarenler ve Ferrariler erkenden pite daldıklarında daha tek haneli turlar yeni bitiyordu. RedBull'un sert lastik taktiği işe yaramış gibi duruyordu. Pit çıkışında da Hamilton, Alonso savaşı gördük. Fakat yüzeyi kaygan ve lastikleri pek sevmeyen Kanada pisti, sert lastiklere de pek iyi davranmayınca RedBull'da beklenenden erken pite girmek zorunda kaldı. Daha yarışın yarısı bittiğinde bütün pilotlar 2. pitlerini de yapmışlardı. Akıldan yine sorular geçiyordu, daha yarısında 2 pit yaptılar, yarış kaç pitte bitecek. Fakat yarışın sonuna kadar başka pit göremedik ön taraftan.


Pist üzerinde ki Hamilton, Alonso ve Button savaşları yarışa sürekli bir heyecan kattı. RedBull'lar pit sonrasında arkadan yakaladıkları ivme ile ilerdekilerin muhtemel bir pitinde onları geçmek için hazırda bekleselerde, öndeki 3'lü (Hamilton, Button, Alonso) lastiklerini koruyunca, istediklerini alamadılar. Yarışın en yanlış hamlesi ise Mark Weber'in yumuşak lastik hamlesi oldu. 1. ve 2. piti arasındaki periyotta yumuşak lastik seçeneğini kullanan Weber, bu periyodu biraz uzun tutunca, ufalanma sorunuyla karşı karşıya geldi ve daha ne olduğunu anlayamadan bir anda kendisini Hamilton'un arkasında buldu. Pite girip sert lastiklere geçtiğinde ise artık çok geçti.

Arka bölümlerde sürekli çekişmenin ve kazanın olduğu, buna rağmen güvenlik aracı periyodunun yaşanmadığı, ön bölümlerde kıran kırana bir lastik ve hız savaşının olduğu Kanada Gp, İstanbulpark'taki heyecanlı yarışın üstüne çok güzel geldi ve sezonun keyfi resmen tavan yaptı.


Yarış sonu klansmanı:

1. Hamilton McLaren-Mercedes 1.33:53.456
2. Button McLaren-Mercedes + 2.254
3. Alonso Ferrari + 9.214
4. Vettel Red Bull-Renault + 37.817
5. Webber Red Bull-Renault + 39.291
6. Rosberg Mercedes + 56.084
7. Kubica Renault + 57.300
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
9. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 tur
10. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur
11. Schumacher Mercedes + 1 tur
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 tur
13. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 tur
14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 tur
15. Massa Ferrari + 1 tur
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 tur
17. Petrov Renault + 2 tur
18. Chandhok HRT-Cosworth + 4 tur
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 5 tur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails