29 Mart 2010 Pazartesi

Avusturalya Gp 2010

Haftasonu Melbourne'de bir F1 yarışında görülmek istenen herşey vardı. Yağmur, güvenlik aracı, lastik lastiğe mücadeleler, geçişler, kazalar, pit taktikleri, teknik aksaklıklar... Sıkıcı Bahreyn Gp'den sonra eleştiri oklarına hedef olan, F1 yönetimi heyecanlı Avusturalya Gp sonrasında resmen rahat bir nefes aldı.

Sıralama turlarında Lewis Hamilton'un ilk 10'a giremeyerek Q3'e kalamaması nedeniyle 11. başlayacak olması zaten orta sıralarda bir mücadelenin habercisi gibiydi. Fakat yarışa asıl şeklini vericek olay ise yarıştan 15dk kadar önce başlayan yağmur oldu. Yağışın etkisiyle ve ilk virajın araçların sığması için fazlasıyla dar olması sebebiyle daha ilk turda sonunculuğa gerileyen Alonso ve Schumacher ikilisi, daha ilk turdan yarışın heyecanının dorukta olacağını müjdelediler.
İyi bir çizgi yakalayıp kalkan Hamilton, Alonso'nun spinide eklenince, ilk virajda kendisini birden takım arkadaşı Button'un arkasında buldu. Bu dakikadan sonra sürekli birbirlerine atak yapmaya çalışan ve RedBullara saldıran Mclarenler ile, arka sırada ki pilotları birbir geçen Alonso ve Schumacher'in heyecanlı ataklarını gördük. Bu aşamada arka sıradaki yeni kurulan takımlara bir parantez açmak lazım ki, önceki otomobillere nazaran hala aşırı derecede yavaşlar. Özellikle Alonso, tur bindirir gibi rahat geçişler yaptı arka sıralarda.
Yarışın bu bölümlerinde ise sıralamaya direkt olarak etki eden hamle Jenson Button'dan geldi. Daha yarışın başı sayılabilecek bir turda pite girerek kuru zemin lastiklerine geçtiğinde zemin hala ıslaktı ki diğer pilotlar Button'un pitinden yaklaşık 5-6 tur sonra kuru zemin lastiklerine geçtiler. Önceki yıllarda pek çok kez şahit olduğumuz, pilotların ıslak zeminde risk alarak, yükselmek adına kuru zemin lastiklerine geçme hamlesi sonucunda daha ilk virahda yarış dışı kalma geleneği, az kalsın Button'un da başına gelecekti. Pitten çıktığı gibi virajı kaçıran Button bir anlık heyecan yaratsada daha sonra diğer pilotlara nazaran çok hızlı turlar atmaya başladı ve diğer pilotlar da kuru zemin lastiği için pite girmeye başladıklarında kendisini birden 2. sırada buldu.
1. giden Vettel'e telsizden gelen, "10 dakika sonra yağmur yağacak lastiklerini koru" bilgisi ise yalan çıktı. Bu dakikalarda hızla yukarı tırmanan Alonso ön sıradaki pilotları yakalayarak müthiş bir yükseliş gösterdi. Hamilton ise sürekli olarak önündeki Webber'i her virajda zorlayarak yürekleri ağızlara getirdi.
Pol pozisyondan başlayan ve yarışı sürekli önde götüren Vettel ise kendisini bir anda çakıl havuzda bularak yarışa veda etmek zorunda kaldı. Virajı kaçırıp çakıllara çıktığında ise pite telsizde "sol ön lastikte fren sorunu var" diyordu.
Bu turlarda ani bir karar alan McLaren Piti, Hamilton'u 2.kez pite çağırdı ve Hamilton'un arkasından da Webber'de pite girdi. Alonso ise telsizden pite "öndeki otomobiller neden pite giriyor ki?" diye sorarak, şaşkınlığını dile getirdi.
Hamilton ve Webber geri düşmelerine rağmen yeni lastiklerinin de avantajıyla hızla ön sıralarda ki Kubica - Massa - Alonso üçlüsünü yakaladılar. Fakat Hamilton tam önündeki Alonso ve arkasındaki Webber ile dipdibe giderken pite talihsiz bir açıklamada bulundu "lastiklerim bitti...", bitik lastiklere rağmen Alonso'ya temiz bir atakla viraj dışından saldıran Hamilton bir anda Webber'in arkadan çarpmasıyla kendisini çakıl havuzunda buldu ve arkasından gelen Rosberg'e de geçildi. Webber ise kırık ön kanadıyla beraber çakıl havuzundan çıkıp pit yolunu tutmaya başlamıştı. Zaten son turlarına girilmiş olan yarış, başka büyük bir olay olmadan da öndeki pilotların lastik lastiğe takibiyle bitti.
Yarışın kazananları kesinlikle; 50 tur kadar bir süre lastiklerini koruyarak gitmesine rağmen 1. olan Jenson Button ile hiçbir olaya karışmadan aracını sürekli aynı çizgide kullanarak 2. olan Kubica oldu.
Kaybedenleri ise; bu sezon 2. kez, 1. giderken sorun yaşayan Vettel ile, Hamilton'u mutlak bir doubleye giderken pite çağıran McLaren ekibi oldu.

Yarış Sonu Klasman:
İşte Sonuçlar;
1 Jenson Button McLaren 1:33:36.531
2 Robert Kubica Renault
3 Felipe Massa Ferrari
4 Fernando Alonso Ferrari
5 Nico Rosberg Mercedes GP
6 Lewis Hamilton McLaren
7 Vitantonio Liuzzi Force India
8 Rubens Barrichello Williams
9 Mark Webber Red Bull
10 Michael Schumacher Mercedes GP
11 Jaime Alguersuari Toro Rosso
12 Pedro de la Rosa Sauber
13 Heikki Kovalainen Lotus
14 Karun Chandhok HRT
15 Timo Glock Virgin
16 Lucas Di Grassi Virgin
17 Sebastian Vettel Red Bull
18 Adrian Sutil Force India
19 Vitaly Petrov Renault
20 Bruno Senna HRT
21 Sebastien Buemi Toro Rosso
22 Nico Hülkenberg Williams
23 Kamui Kobayashi Sauber
24 Jarno Trulli Lotus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails