F1, 2010 sezonuna radikal değişikliklerle giriyor. Sezon başlamadan önce bilinmesi gereken temel kural değişiklikleri:
1- Puanlama Sistemi: Eskiden: 10-8-6-5-4-3-2-1 şeklinde 8 pilota dağıtılan puanlar yerine bu sezondan itibaren; 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 şeklinde 10 pilota dağıtılan ve moto gp puanlama sistemini hatırlatan 1. pilotun fazlasıyla ödüllendirildiği bir puanlama sistemi izleyeceğiz.
2- Yeni Pilot Testi: Son iki sene içince F1'de otomobil sürmemiş ve sezon içinde yarışacak pilotlar için ekstradan tek günlük testine imkan verilecek.
3- Homologe Parçalar: Araçların yaşam hücresi, takla yapısı, çarpma yapıları ve tekerlekleri gibi güvenlik prosedürüne bağlı parçalarını ancak FIA'dan onay alındıktan sonra değiştirilebilecek.
4- Garajlar: Garaj boyutlarında önceki sezondan alınan puanlar baz alınmayacak, bütün takımların eşit büyüklükte garajları olacak.
5- Benzin İkmali: Yarış içinde benzin ikmali yapılamıyacak. Araçlar pit stop'u ancak hasar almaları durumunda yada lastik değiştirmek amaçlı kullanacak. Artık pilotlar, start anında yaklaşık 150kg yakıt ile başlıyacaklar.
6- Cezalar: Pitten geçme cezası 20sn, 10sn dur-kalk cezası ise 30sn olarak zaman ekranına yansıyacak. Ayrıca pilotlar bu sezondan itibaren cezalarını 3 tur değil, 2 tur içinde çekmek zorunda kalıcaklar.
7- Lastik Kullanımı: Yarış haftasonunda kullanılabilecek kuru zemin lastiği sayısı 14'ten 11'e düşürüldü.
8- Lastik Boyutları: Ön lastiklerin genişliği 270mm'den 245mm'ye düşürüldü. Böylece ön-arka arasında ideale daha yakın bir denge kurulması planlanıyor.
9- Pit Stoplar: Lastik değiştirimini hızlandıracak ve ekstradan masrafa neden olucak hidrolik krikoların kullanımı tamamen yasaklanarak, sadece mekanik krikoların kullanımına izin verilecek.
10- Otomobil Ağırlığı: Minimum otomobil ağırlığı 605kg'den 620kg'ye çıkartıldı. Bunun sebebide daha geniş benzin depolarının kullanılması için daha uzun dingil mesafelerinin kullanılması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder