Sezonun ilk sıralama turları atıldı ve ilk grid pozisyonları belirledi. Pol pozisyonda ise geçtiğimiz 2 sezonun yükselen değeri Sebastian Vettel var. Sıralama turlarını izleyemediğim fakat sıralama turları zaten pek heyecanlı geçmemiş. Fakat zaman ekranına bakara da sezon hakkında bir ön bilgi çıkartabiliriz.
Sıralama:
1 Sebastian Vettel Red Bull 1:54.101
2 Felipe Massa Ferrari +00.141
3 Fernando Alonso Ferrari +00.507
4 Lewis Hamilton McLaren +01.116
5 Nico Rosberg Mercedes GP +01.140
6 Mark Webber Red Bull +01.183
7 Michael Schumacher Mercedes GP +01.423
8 Jenson Button McLaren +01.571
9 Robert Kubica Renault +01.784
10 Adrian Sutil Force India +02.208
-------------------------------------
11 Rubens Barrichello Williams +01.229
12 Vitantonio Liuzzi Force India +01.552
13 Nico Hülkenberg Williams +01.756
14 Pedro de la Rosa Sauber +02.136
15 Sebastien Buemi Toro Rosso +02.164
16 Kamui Kobayashi Sauber +02.169
17 Vitaly Petrov Renault +02.518
-------------------------------------
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso +02.970
19 Timo Glock Virgin +05.627
20 Jarno Trulli Lotus +05.751
21 Heikki Kovalainen Lotus +06.212
22 Lucas Di Grassi Virgin +06.486
23 Bruno Senna HRT +09.139
24 Karun Chandhok HRT +10.803
Gridin sonunda ki yeni kurulmuş takımlardan oluşan bölümün yediği farklara baktığımızda, bu takımların beklenenden daha yavaş olduklarını görüyoruz, gp2 araçlarından sadece 1-2 saniye kadar hızlılar ki eğer bu takımlar sezon boyunca bu hızda olucaklarsa FIA'nın eski kurallardan olan, sıralama turlarında aşırı yavaş olan pilotların yarıştan elenmesi kuralını geri getirmesi gündeme gelebilir.
Ön sıralarda da pek çok hayal kırıklığı vardı, benzin tüketimini minimuma çekmiş olan Renault'un bu arada motor gücünüde bayağı azalttığı rakamlardan da yeterince belli oluyor.
Gridin ön tarafı ise tam bir fiyasko durumunda; 1. Vettel ve 4. Hamilton arasında ki fark +1.116sn ki bu normal bir sezonda ilk 10'un neredeyse sığacağı bir aralık. Eğer ki yarışta da durum bu şekilde olursa geçen seneki Brawn - RedBull uçuşu gibi bir Ferrari - RedBull uçuşu görebiliriz ki bu da yarışların keyfini kaçırır. Mclaren ise motor gücünde gayet geriye düşmüş gibi duruyor, yarışın yavaş bölümlerinde, rakiplerinin gerisinde kalması ciddi bir motor gücü sorununun olduğunun işareti.
Tabiki sıralama turları üzerinden yorum yapmak şimdilik gereksiz, çünkü yarın araçlar yaklaşık 160kg benzinle ve ona göre lastiklerle start alıcaklar, ayrıca pit taktikleride tamamen değişmiş olucak...
Herşeye bir kenara bırakıp yarın saat 14:00'ı bekliycez.... Hoşgeldin F1.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder