26 Kasım 2009 Perşembe

Emekliliğe Giden Yolculuk

Ve Allen Iverson basketboldan emekli olduğunu açıkladı.Memphis' gittikten sonra bir türlü ilk beşte başlayamıyordu.Hep benchte otura otura giderek sıkılmaya başladı.Antremanlara kişisel problemlerini göstererek katılmıyordu.Son zamanlarda da kişisel olayları arttı herhalde ve Memphis takımından bir süreliğine ayrıldı.Bu ara belki de geleceği için ne yapacağını düşünmüş olabilir.Ya Memphis'de kalıp kendisi için zor olan bu duruma katlanarak Nba kariyerine devam edecek ya başka bir takıma giderek, ki bu çok zor görünüyordu, yeni başlangıç yaparak tekrar eski günlerine dönmeye çalışacak ya da Nba serüvenine nokta koyup artık ailesiyle vakit geçirecekti.İlk seçenek çok olası değildi çünkü benchte oturmak istemiyordu ve o anki performansıyla da zaten ilk beşte çıkması zordu.Doğal olarak Memphis'e geri dönmek istememiştir.İkinci seçenek de kolay bir şey değildi.Çünkü Iverson bu durumdayken hiçbir takım kadrosuna dahil ederek risk almak istemezdi.Geriye tek seçenek kalıyordu.Emekli olmak.Belki bu emeklilik biraz kafasını toparlamasına yardımcı olur ve yeniden basketbol oynama isteği oluşur.Ben geri geleceğini düşünüyorum.Çünkü biraz basketboldan uzak kalıp dinlenirse dönmek istediği zaman her klüp peşinden koşar.Özellikle Avrupa'ya gelmek isterse hem kendisi farklı bir deneyim yaşamış olur hem de Avrupa basketbolu için bir devrim olur ve farklı bir yer anlam kazandırabilir.Iverson'u Avrupa'da izlemek gerçekten büyük zevk verir.Önümüzdeki sezon belki de dayanamayıp daha erken bir tarihte Nba veya Avrupa'ya gelerek kaldığı yerden devam edebilir.Bekleyip göreceğiz.
Allen Iverson'un oynadığı takımlardaki performansını değerlendireceğiz.Öncelikle Iverson'un emeklilik kararını açıkladığı mektubu paylaşalım.

"NBA’den emekliliğimi açıklıyorum. Hayatım boyunca basketboldan ancak takımıma alıştığım şekilde yardım edemeyeceğim zaman emekli olacağımı düşünürdüm. Ancak durum böyle olmadı.

Hâlâ basketbolu çok seviyorum, oynama isteğim var ve çok iyi de oynayabilirim. En üst seviyede oynayabileceğimden eminim.

Emekliliğim sayesinde eşim ve çocuklarımla daha çok vakit geçirme şansım olacak. Bu parkede kazandığım her şeyden daha da büyük bir ödül. Hep bugün için dua etmiştim ve bu anı hayatımın en büyük hediyesi olarak görüyorum.

Reebok çalışanlarına iniş çıkışlara dolu kariyerimin her döneminde beni destekledikleri için çok teşekkür ediyorum. NBA’de 13 harika sezon geçirdim ve buna minnettarım.

Dünyanın her yerindeki taraftarlarıma, tüm kariyerim boyunca benimle oldukları için teşekkür ediyorum. Siz olmasaydınız ben de olmazdım. Bana verdiğiniz desteği kalbimin derinliklerinde hissettiğimi bilmeniz gerekiyor. Teşekkür ederim.

Michael Jordan, Magic Johnson, Isiah Thomas, Charles Barkley ve Larry Bird... Sizler bana vizyon ve sonsuza dek kalbimde yer alacak basketbol sevgisini kazandırdınız.

Her gün basketbol oynamam için beni cesaretlendiren ve bana ilham veren annem, tüm ailem ve en başından bu yana yanımda olan arkadaşlarım. Teşekkür ederim.

Lisedeki antrenörüm Michael Bailey, Georgetown Üniversitesi’ndeki antrenörüm John Thompson, Larry Brown ve diğer antrenörlerim, takım arkadaşlarım, yöneticilerim, patronlarım ve kariyerimin bir parçası olan tüm çalışanlar. Sizlere de teşekkür ederim.

Memphis halkına da özel olarak teşekkür etmek istiyorum. Grizzlies’teyken iç sahada hiç maç yapamadım, ancak muhteşem takım sahibiniz Michael Heisley’nin bana verdiği fırsatı ve şehrin desteğini unutmam mümkün değil. Memphis Grizzlies organizasyonuna başarılar diliyorum.

Ve son olarak Philadelphia şehri... Sixers formasıyla harika anılarım var. Tüm Philly taraftarları, sizlere teşekkür ediyorum. Sesiniz kulağımda bir müzik gibi yankılanacak...

Tanrı hepinizi korusun;

ALLEN IVERSON"


Allen Iverson 1996 draftında Philadelphia 76ers tarafından ilk sırada seçilerek Nba kariyerine başlamış oldu.Daha ilk senesinde ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu gösterdi.Öyle bir hale geldi ki artık takımdaki her kararı Iverson veriyordu.Iverson ne isterse ne dilerse o gerçekleşiyordu.Takım sezon içinde kötü gittiğinde, özellikle Iverson kötü oynadığında veya takıma zarar verdiği anda bile, sürekli koçlar suçlu bulundu.Iverson sürekli kaldı giden hep koçlar oldu.Iverson gibi bir oyuncudan da vazgeçilemezdi zaten.2000'li yıllara gelindiğinde Iverson kariyerinin zirvesindeydi.2001 yılındaki inanılmaz performansıyla takımını NBA finaline kadar çıkardı.Ama rakip LA Laker olduğundan mutlu sona ulaşamadılar.Eğer Philadelphia şampiyon olsaydı kesinlikle Mvp Iverson olurdu resimdeki Shaq olmazdı.Iverson sonraki sezonlarda da aynı şekilde devam etti ama bir türlü takım olarak başarılı olamadılar.2006 yılında Philadelphia'dan ayrılarak Denver Nuggets takıma dahil oldu.
Yeni bir başlangıç yapmak için Denver'e geldi.Genel kanı Denver-Iverson birliği sağlıklı bir uyum olmaz şeklindeydi.Çünkü Iverson'un oyun yapısı tamamen Denver'e uymayacağı yönündeydi.Iverson topun her zaman kendisinde kalmasını isteyen ve neredeyse her topu kendisinin değerlendirmesini isteyen bir basketbolcu.Denver'de bu oyunu tekrarlarsa hem takım için hem de özellikle oyunculardan Carmelo Anthony için olumsuzluk teşkil edebilirdi.Ama Iverson elinden geldiğince takımı oynatmaya, herkesi oyuna dahil etmeye çalıştı.Kendisini biraz geri çıkardı.En azından öyle gözüktü ama istatistiklerine baktığımızda aslında Iverson kaldığı yerden devam ediyordu.Philadelphia'daki ortalamalarına benzer bir istatistik tutturdu.Iverson burada da istediği şeyi alamamış olacak ki sadece 2 sezon oynadığı Denver'den ayrılarak Detroit Pistons takımına gitti.
Geçen sezon Allen Iverson-Chauncey Billups takası gerçekleşti.Bu takas olduktan sonra önceki takaslarda olduğu gibi Iverson'u takımına dahil eden takımın bu işten zararlı olacağı düşüncesiydi.Ben de aynı düşüncedeydim.Belki de Detroit Pistons takımı gideceği en son yerdi.Takip edenler bilir Detroit'te yıllardır bir sistem içerisinde oynuyorlardı.Öyle ki ilk beşlerini bile değiştirmiyorlardı.Kurulu düzen bozulunca ve Iverson transferi düşüncesi ortaya çıkınca böyle bir takas oldu.Oynadığı kısa zaman içerisinde takıma beklenenlerin aksine fazla bir katkı yapamadı.Bu sezon da Iverson için kayıp bir yıl oldu.Sezon sonunda serbest kaldı ve kendisiyle ilgilenen takımlarla görüşmeye başladı.
Sonunda bir takımla anlaştı.İlgilenenler arasında en ciddi teklifi yapan Memphis mutlu sona ulaştı.Iverson da kendini tekrardan gösterebileceği bir takıma giderek kendi kariyeri açısından da iyi bir adım attı.Ama herşey beklenmediği gibi olmadı.Yaşadığı olumsuzluklardan ötürü bir türlü maçlara ilke beşte çıkamıyordu.Benche mahkum olmuştu.Bu durum onu giderek rahatsız ediyordu.Bir gün kendi isteği doğrultusunda takımdan ayrılarak antremanlara ve maçlara çıkmamaya başladı.Sebep olarak da kişisel problemlerini öne sürdü.O günlerdeki tahminler takımdan ayrılarak başka bir takıma gideceği şeklindeydi.Emekli olacağını düşünenler de vardı ama çok düşük olasılık diyorlardı.Benim de fikrim emekli olması yönündeydi.En azından bir soluk alarak kendini kafa olarak toparlaması gerekiyordu.Nitekim dediğim gibi çıkarak Iverson ailesiyle daha fazla vakit geçirmeyi neden göstererek emekliliği açıkladı.

Son olarak şunları söylemek istiyorum.Allen Iverson kariyeri boyunce gösterdiği performansla birçok basketbolseverin özellikle Philadelphia'da takip edenler için inanılmaz bir 13 yıl yaşatmış oldu.Ara sıra inişler çıkışlar yaşasa da hep bir standartı tutturdu.Son yıllardaki sık sık takım değiştermesi hayranlarını biraz üzse de sonuçta o Iversondı.Bir basketbolsever olarak Iverson'u izlemekten büyük zevk alıyordum.Onun gibi bir yıldızın Nba'deki bu gösteriden ayrılması biraz üzücü.Ben yine de Iverson'un dayanamayarak en azından basketbol oynamak için geri geleceğini düşünüyorum.NBA olur Avrupa olur ama sonuçta sahalara dönecektir.Kaldığı yerden gösterisine devam edecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails