RedBull ve hava durumu bu sefer süpriz yapmadı ve RedBull sezonun ilk 2 yarışında sürekli olarak kaçırdığı dubleyi sonunda yaparak öndeki diğer 2 takıma puan olarak yetişti. Malezya'nın ikliminden kaynaklı 5 yağmurlarına yakalanmamak için (geçen seneki benzeri bir vakadan kaçınmak amacıyla) yarışın 1 saat öne alınmış olması işe yaramış gibi durdu.
Yarışın başlamasıyla daha ilk virajda takım arkadaşı Webber'i geçen Vettel, yarışın sonuna kadar liderlikten inmeyerek çizgiyi geçen ilk isim oldu. Mark Webber ise takibini bırakmayarak 2. olarak takımına dubleyi getirdi.
Sıralama turlarında hüsran yaratan muhteşem 4'lü arka sıralardan yükselmeye çalışırken, birbirlerine ve diğer takımlara karşı verdikleri mücadele ise yarışa renk ve heyecan kattı. Yarışın hüsranı kesinlikle Michael Schumacher ve Fernando Alonso oldu. Arka tekerlekten fırlayan bir somun Schumi'nin yarışını mahvetti, Alonso ise daha formasyon turunda bozulmuş olan vites kutusuyla yarışın büyük bir kısmını götürsede son turlarda beyaz dumanlar eşliğinde yarışa veda etmek zorunda kaldı.
Yarış sonucunda tek tek bir yorum yapmak gerekirse:
RedBull: Hala tam anlamıyla dayanıklılık sorunlarına çare bulabilmiş durumda değiller, yarış boyunca Vettel'in motorunda fazla ısınma olduğuyla ilgili sürekli telsiz konuşmaları geçti fakat ön sırada yarışı rahat götüren Vettel yarışı kazanmasını bildi. Eğer başka bir pilotu arkadan takip ediyor olsaydı büyük ihtimal motor arızası görebilridi.
Ferrari: Alonso'nun yaşadığı vites kutusuna bağlı, motor arızası onlar için bir şok havası yarattı. Bu tip olumsuzlukların dışında hala griddeki en hızlı 3 otomobilden biri olduklarını kanıtladılar.
McLaren: Sezonun ilk yarışında, RedBull ve Ferrarilere göre 1sn civarı yavaş oldukları söyleniyordu. Fakat son iki yarışta diğer takımlara ayak uyduracak hızları olduğunu kanıtladılar.
Mercedes Gp: Görünen o ki onlar için sezon Avrupa'da başlayacak. Önlerinde ki 3 takımdan yavaş olsalarda griddeki kalan takımlardan hızlılar. Sezonun Avrupaya taşınması sonrasında yapılacak geliştirmelerle şampiynluk yarışına renk katacaklar gibi duruyor.
Jenson Button: Avusturalya'da işe yarayan erken pit taktiği, Malezya'da tam anlamıyla çuvalladı. Lastikleri erken bitmiş olması dolayısıyla arkasında ki Alonso'ya direnemiyecek konuma gelmişti. Alonso motor patlatmasaydı büyük ihtimalle de geçilecekti.
Lewis Hamilton: Hala yeni kurallara alışabilmiş değil, pitten çıktıktan sonra yine çok hızlı turlar atarak lastiklerini erken bitirdi, bu sebeple de Sutil'i geçemediği gibi Massa'nın da tehdidiyle karşılaştı sonr turlarda.
Fernando Alonso: Vites kutusu arızasına rağmen çok iyi bir yarış çıkarttı, otomobili arızaya rağmen üst sıralara çıakrttı fakat talihsiz bir patlama sonucu yarış dışı kaldı.
Michael Schumacher: Talihsizlik yaşamasaydı yarışa renk katacak en önemli isim olabilirdi, ama olamadı.
Adrian Sutil: Son 2 sezondur kendisini çok iyi geliştirdi ve arkasında kendisine çarpacak bir Raikkonen'de olmayınca puan alabildi. Hamilton'un ataklarına çok güzel direnerek hala gelecek vaad eden bir pilot konumunda olduğunu kanıtladı.
Robert Kubica ve Nico Rosberg: Yarış boyunca birbirlerinin arkasında, başka pilotlara takılmadan gezen 2'li yarışıda 3-4 olarak bitirerek rahat puanlar aldılar.
Jaime Alguersuari: Geçen sezon hiç F1 arabası kullanmadan yarışmaya başlamıştı. Ürkekliğini üstünden atmış durumda, resmen büyük takımlara göz kırpan bir sürüç gösterdi, rakiplerini her noktada zorlayarak, cesaret gösterisi yaptı.
Yarış klasmanı:
1 Sebastian Vettel Red Bull 1:33:48.412
2 Mark Webber Red Bull + 4.849
3 Nico Rosberg Mercedes GP + 13.504
4 Robert Kubica Renault
5 Adrian Sutil Force India
6 Lewis Hamilton McLaren
7 Felipe Massa Ferrari
8 Jenson Button McLaren
9 Jaime Alguersuari Toro Rosso
10 Nico Hülkenberg Williams
11 Sebastien Buemi Toro Rosso
12 Rubens Barrichello Williams
13 Fernando Alonso Ferrari
14 Lucas Di Grassi Virgin
15 Karun Chandhok Hispania
16 Bruno Senna Hispania
17 Jarno Trulli Lotus
18 Heikki Kovalainen Lotus
19 Vitaly Petrov Renault
20 Vitantonio Liuzzi Force India
21 Michael Schumacher Mercedes GP
22 Kamui Kobayashi Sauber
23 Timo Glock Virgin
24 Pedro de la Rosa Sauber
Yarış içerisinde Hamilton'un pit stopunu 3,5 saniye gibi inanılmaz bir zamanda yapan McLaren Pit Ekibi ise, pit rekorunu ele geçirmiş oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder