

Cuma antremanında F1 araçları, iş makinalarını saymazsak piste çıkan ilk araçlar oldular. Çoğu pilot pistin yüzeyinin aşırı kaygan oluşundan şikayet edip, buz pistinde araba kullanmaya benzettiler.
Sıralama turları cuma antremanlarına göre daha sorunsuz geçti ve beklenen şekilde RedBullar ilk çizgiyi kapattı, arkalarında da Alonso, Hamilton ve Rosberg yer aldı.
Fakata, pisti yetiştirmek için sabah akşam çalışan Kore'nin karşısına pazar günü hiç beklemediği bir engel çıktı; yağmur. Bardaktan boşanırcasına yağan yağmur büyük bir tartışma konusu oldu.


Bu tartışmalarla birlikte Kore Gp'ye start verildi. Güvenlik aracı arkasında 12-13 tur daha atıldı, pist bu sırada araçların lastiklerinin ısılarının da yardımıyla biraz daha kuru ve stabil hale gelmeye başladı. Aslında günün ilk savaşı da bu anlarda başladı.
Telsizden RedBull pilotlarına pistin nasıl olduğu sorulduğunda; pist çok kötü, önümüzü göremiyoruz, bu koşullar altında yarış başlamamalı cevabı alındı. Pilotlar kurulunun da başkanı olan Webber bu forsunu da kullanarak yarışın başlamaması için zaten bekleme periyodunda pek çok kişiyle konuşurken görülmüştü, üstüne de telsizden geçen konuşma da Webber'in niyetini açıklar durumdaydı. Zaten ilk çizgiye sahip RedBull, herhangi bir iptal durumunda maksimum puanlar olan 25 ve 18'in yarısını alıcaklar ve şampiyona da büyük avantaj sağlıyacaklardı.
Ferrari'nin telsizden sorduğu aynı soruya Alonso'nun cevabı daha basitti; pistte durumlar hala aynı, bekliyoruz.
McLaren'in sorusuna Hamilton'un cevabı ise agresifti; yarışın başlaması için ne bekliyoruz, pistin koşulları uygun, diyen Hamilton yarışın hala güvenlik aracı arkasında devam etmesine sinirlenerek; bu yağmur altında bir yarış, pistin ıslak olması doğal ne olmasını bekliyorlar ki acaba, cevabını vererek yarışma arzusunu ortaya koyuyordu.
Telsiz konuşmalarının ardından ve güvenlik aracının tempoyu yavaş yavaş arttırdığı turlarda otomobillerin arka tarafta sorun yaşamadığı da göz önüne alınarak güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış başladı.

Çünkü yarışın normal olarak başlamasından sadece 3 tur sonra, Mark Webber aracın arkasını kerpten zamanında kurtaramayınca, aracın kontrolünü kaybederek karışı bariyerlere çarptı ve pist üzerinde sürüklenerek Rosberg'e çarparak 2 pilotun da yarış dışı kalmasına sebep oldu. Aslında Webber'in yaptığı şampiyona da lider giden bir pilota yakışmayacak bir davranıştı, fakat hiç bir ceza almadan kurtuldu. Aracı bariyere çarptıktan sonra kasıtlı olarak pistin diğer tarafında ki çim alana yönelmiş gibi gözüken Webber'i, Alonso hemen fark ederek kendisini kurtardı, Rosberg ise kurtulmak için çim alana kadar çıktı ama kurtulamadı. Çarpışma sonrası Webber'in frene basmaması ve doğrudan piste yönelmesi akıllarda, kendisi yarış dışı kalmışken arkasından gelen şampiyona adaylarından birini (Alonso ve Hamilton) yarış dışı bırakma düşüncesi geçmiş olması muhtemel, fakat kabak yarışa iyi bir başlangıç yapmış olan Rosberg'e patladı.

Arka bölümde Timo Glock'un puan alıcak durumda olan sürüşünü biçen Buemi, güvenlik aracının yarış içinde 2. kez piste girmesine neden oldu ve bütün pilotlar hemen pite yönelerek aşınan lastiklerini değiştirdiler.

Son 10 tura girilirken, bulutlu gökyüzünde güneş yavaşça alçalmaya başlamıştı artık; Vettel telsizden pite, hava karardı görüş çok düştü 1-2 ve 3. virajları göremiyorum bilgisini geçti. Yarış yönetimi bu bilgiyi doğrulatmak amacıyla aynı soruyu diğer pilotlara da sordular ve Hamilton'dan gayet agresif bir cevap daha geldi; görüş, yarışın sonuna kadar devam edebileceğimiz kadar net duruyor. Zaten 1 tur sonra da Vettel'in bu açıklamayı neden yaptığı ortaya çıktı, aracından dumanlar yükselmeye başlayan Vettel, pist üzerinde Alonso ve Hamilton'a geçildi daha sonrada aracını kenara çekti. Vettel'in şampiyona liderliği hayalleri de aracının başında elinde yangın söndürücüyle durduğu an bitmiş oldu.
Bu bölümde Alonso'yu hala yakından takibini sürdüren Hamilton, son 5 tura girerken yarışı daha fazla riske etmemeye karar vererek ortalama turlar atmaya başlayınca Alonso da rahatlayarak tur zamanlarını düşürdü. Sakin tempo da geçen son 5 turun ardından, batan güneşle birlikte karanlık havada yapılan bir geçiş seromonisi ve podyum oldu. Kore'de romantizm doyasıya yaşandı.

Yarış sonucunda puan almayı başaran 10 pilot:
1. Fernando Alonso - Ferrari 2:48:20.810
2. Lewis Hamilton - McLaren 00:14.999
3. Felipe Massa - Ferrari 00:30.868
4. Michael Schumacher - Mercedes 00:39.688
5. Robert Kubica - Renault 00:47.734
6. Vitantonio Liuzzi - Force India-Mercedes 00:53.571
7. Rubens Barrichello - Williams-Cosworth 01:09.257
8. Kamui Kobayashi - BMW Sauber-Ferrari 01:17.889
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber-Ferrari 01:20.107
10. Nico Huelkenberg - Williams-Cosworth 01:20.85
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder