F1 tarihinin en romantik yarışı seçilecek olsa kesinlikle oylar bu haftasonu koşulan Kore Gp'ye gider. Yoğun yağmur altında başlayan bir yarış, 2 şampiyonluk adayının (Webber ve Vettel) yaşadığı dram, güneşin batışı sırasında atılan turlar ve karanlıkta patlayan flaşlarla aydınlanan bir podyum. Romantizm için olması gereken herşeye sahip bir yarış.
Haftalardır pistin yetişmiyeceği, yarışın yapılıp yapılamıyacağı konuşuluyordu. Kore yönetimi işi sıkı tutsa da pistin inşaatı aslında tam manasıyla yetişememiş olsa da, neredeyse cuma antremanlarına kadar iş makinaları pistin dışına çıkmamış olsa da, pist yarışın yapılabileceği ölçüde bitirilip yarışa hazır hale getirildi.
Cuma antremanında F1 araçları, iş makinalarını saymazsak piste çıkan ilk araçlar oldular. Çoğu pilot pistin yüzeyinin aşırı kaygan oluşundan şikayet edip, buz pistinde araba kullanmaya benzettiler.
Sıralama turları cuma antremanlarına göre daha sorunsuz geçti ve beklenen şekilde RedBullar ilk çizgiyi kapattı, arkalarında da Alonso, Hamilton ve Rosberg yer aldı.
Fakata, pisti yetiştirmek için sabah akşam çalışan Kore'nin karşısına pazar günü hiç beklemediği bir engel çıktı; yağmur. Bardaktan boşanırcasına yağan yağmur büyük bir tartışma konusu oldu.
Güvenlik aracı arkasında hareketli start yapılasına karar verilerek başlayan yarışta, 3 turun sonunda; pist üzerinde aşırı su bulunmasından dolayı önde giden pilotun spreyinin arkadaki pilotun görüşünü tamamen kapatmasından ve de araçların güvenlik aracı arkasındaki yavaş turlarda bile pist üzerinde tutuş sağlıyamaması nedeniyle startın ertelenemesi kararı çıktı.
Bekleyişin ardından yağmur azaldı, pist üzerinde otomobiller tur atmazken temizlik araçları girip pist üzerinde oluşan gölcükleri temizlediler. Yarışın startının ertelenmesi ile birlikte bu dakikalarda ilk akla gelen soru da, zaten kapalı olan havanın, yaklaşık 2 saat sonra kararacak olmasıydı. Yani yarış, ortasından bir yerde, 2 saat kuralı dahilinde veya havanın kararması nedeniyle durdurulabilirdi. 55 tur üzerinden koşulacak olan yarışta 42 turdan daha fazla atılamazsa da pilotlar yarım puan alıcaklardı.
Bu tartışmalarla birlikte Kore Gp'ye start verildi. Güvenlik aracı arkasında 12-13 tur daha atıldı, pist bu sırada araçların lastiklerinin ısılarının da yardımıyla biraz daha kuru ve stabil hale gelmeye başladı. Aslında günün ilk savaşı da bu anlarda başladı.
Telsizden RedBull pilotlarına pistin nasıl olduğu sorulduğunda; pist çok kötü, önümüzü göremiyoruz, bu koşullar altında yarış başlamamalı cevabı alındı. Pilotlar kurulunun da başkanı olan Webber bu forsunu da kullanarak yarışın başlamaması için zaten bekleme periyodunda pek çok kişiyle konuşurken görülmüştü, üstüne de telsizden geçen konuşma da Webber'in niyetini açıklar durumdaydı. Zaten ilk çizgiye sahip RedBull, herhangi bir iptal durumunda maksimum puanlar olan 25 ve 18'in yarısını alıcaklar ve şampiyona da büyük avantaj sağlıyacaklardı.
Ferrari'nin telsizden sorduğu aynı soruya Alonso'nun cevabı daha basitti; pistte durumlar hala aynı, bekliyoruz.
McLaren'in sorusuna Hamilton'un cevabı ise agresifti; yarışın başlaması için ne bekliyoruz, pistin koşulları uygun, diyen Hamilton yarışın hala güvenlik aracı arkasında devam etmesine sinirlenerek; bu yağmur altında bir yarış, pistin ıslak olması doğal ne olmasını bekliyorlar ki acaba, cevabını vererek yarışma arzusunu ortaya koyuyordu.
Telsiz konuşmalarının ardından ve güvenlik aracının tempoyu yavaş yavaş arttırdığı turlarda otomobillerin arka tarafta sorun yaşamadığı da göz önüne alınarak güvenlik aracı pistten çıktı ve yarış başladı.
İronik bir şekilde ilk geçilen pilot da Lewis Hamilton oldu, ıslak zeminde erken frenaj yapan Hamilton, içten gelen Rosberg'in arkasına düştü. Fakat belkide Hamilton'u yarışta tutan da bu geçiş oldu.
Çünkü yarışın normal olarak başlamasından sadece 3 tur sonra, Mark Webber aracın arkasını kerpten zamanında kurtaramayınca, aracın kontrolünü kaybederek karışı bariyerlere çarptı ve pist üzerinde sürüklenerek Rosberg'e çarparak 2 pilotun da yarış dışı kalmasına sebep oldu. Aslında Webber'in yaptığı şampiyona da lider giden bir pilota yakışmayacak bir davranıştı, fakat hiç bir ceza almadan kurtuldu. Aracı bariyere çarptıktan sonra kasıtlı olarak pistin diğer tarafında ki çim alana yönelmiş gibi gözüken Webber'i, Alonso hemen fark ederek kendisini kurtardı, Rosberg ise kurtulmak için çim alana kadar çıktı ama kurtulamadı. Çarpışma sonrası Webber'in frene basmaması ve doğrudan piste yönelmesi akıllarda, kendisi yarış dışı kalmışken arkasından gelen şampiyona adaylarından birini (Alonso ve Hamilton) yarış dışı bırakma düşüncesi geçmiş olması muhtemel, fakat kabak yarışa iyi bir başlangıç yapmış olan Rosberg'e patladı.
Webber'in kazası sonrasında tekrardan güvenlik aracı girdi ve 3 tur daha atarak yeniden tempoyu düşürdü. Güvenlik aracının çıkmasıyla tekrardan yarış başladığında, görüş mesafesi açık olan Vettel hızla farkı açmaya başladı, Hamilton Alonso'yu takibini sürdürdü. Arka sıralarda ise müthiş kapışmalar yaşandı. Sürekli geçişlerin olduğu arka bölümde günün kamikazesi Adrian Sutil oldu, her virajda geç frenajla rakiplerini geçmeye çalışan genç pilotun bu denemeleri sürekli olarak kaçış alanlarında son buldu.
Arka bölümde Timo Glock'un puan alıcak durumda olan sürüşünü biçen Buemi, güvenlik aracının yarış içinde 2. kez piste girmesine neden oldu ve bütün pilotlar hemen pite yönelerek aşınan lastiklerini değiştirdiler.Pitte hata yapan Alonso, Hamilton'a sıra kaybetmiş oldu fakat, yeni lastikleriyle birlikte Hamilton'da 1 tur sonra ilk virajı kaçırınca Alonso'ya yerini kaybetmiş oldu. Yarış bu turlarla birlikte pistin kurumasıyla da birlikte seyrini bulmaya başladı, arka sıralarda geçişler ve kaymalar devam ederken ön tarafta farklar hafiften açılmaya ve pilotlar zorlayıp riske girmektense, öndeki pilotların hata yapmasını beklemeye başladılar. Bu turlarla birlikte 42. turda geçilmiş oldu ve pilotların Kore'den tam puanla ayrılacakları garantilenmiş oldu.
Son 10 tura girilirken, bulutlu gökyüzünde güneş yavaşça alçalmaya başlamıştı artık; Vettel telsizden pite, hava karardı görüş çok düştü 1-2 ve 3. virajları göremiyorum bilgisini geçti. Yarış yönetimi bu bilgiyi doğrulatmak amacıyla aynı soruyu diğer pilotlara da sordular ve Hamilton'dan gayet agresif bir cevap daha geldi; görüş, yarışın sonuna kadar devam edebileceğimiz kadar net duruyor. Zaten 1 tur sonra da Vettel'in bu açıklamayı neden yaptığı ortaya çıktı, aracından dumanlar yükselmeye başlayan Vettel, pist üzerinde Alonso ve Hamilton'a geçildi daha sonrada aracını kenara çekti. Vettel'in şampiyona liderliği hayalleri de aracının başında elinde yangın söndürücüyle durduğu an bitmiş oldu.
Bu bölümde Alonso'yu hala yakından takibini sürdüren Hamilton, son 5 tura girerken yarışı daha fazla riske etmemeye karar vererek ortalama turlar atmaya başlayınca Alonso da rahatlayarak tur zamanlarını düşürdü. Sakin tempo da geçen son 5 turun ardından, batan güneşle birlikte karanlık havada yapılan bir geçiş seromonisi ve podyum oldu. Kore'de romantizm doyasıya yaşandı.
Yarış sonucunda puan almayı başaran 10 pilot:
1. Fernando Alonso - Ferrari 2:48:20.810
2. Lewis Hamilton - McLaren 00:14.999
3. Felipe Massa - Ferrari 00:30.868
4. Michael Schumacher - Mercedes 00:39.688
5. Robert Kubica - Renault 00:47.734
6. Vitantonio Liuzzi - Force India-Mercedes 00:53.571
7. Rubens Barrichello - Williams-Cosworth 01:09.257
8. Kamui Kobayashi - BMW Sauber-Ferrari 01:17.889
9. Nick Heidfeld - BMW Sauber-Ferrari 01:20.107
10. Nico Huelkenberg - Williams-Cosworth 01:20.85
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder