11 Ekim 2010 Pazartesi

Japonya Sonrası Hesaplar

Aşırı yarış nedeniyle, yarıştan 5 saat önceye ertelenen sıralama turları, ilk turlarda gelen kazalar, güvenlik aracı periyodu, Mclaren'in vites kutusu, Kobayashi'nin kamikazeliği ve bu olaylar dışında kalan periyotta genel olarak sıkıcı geçen Japonya Gp sonrasında puan durumunda işler iyice karışık hale geldi. Vettel'in kazanarak ön gruba yetiştiği yarış sonucunda, Webber 2. olarak şampiyona liderliğini sürdürürken 3. olan Alonso ise liderlikteki takibini sürdürmeye devam ediyor. 4. olan Hamilton ise Spa sonrası periyotta erimeye devam ediyor.
Sezonun bitimine sadece üç yarış kaldı; Kore, Brezilya ve Abu Dabi.

Markalar Klasmanı:
RedBull 426
McLaren 381
Ferrari 331

Arkalarında kalan takımlardan kopan bu üç takım; geride kalan 3 yarışta çok büyük süprizler olmazsa sezonu bu sıra ile bitirecekler gibi duruyor. Özellikle kalan 3 yarışın RedBull otomobillerine uygun olduğu düşünülecek olursa; RedBull için şimdiden takımlar şampiyonu demek zor değil. Özellikle Brezilya'da kötü performansıyla meşhur bir takım haline gelen McLaren cephesinde ise 2.lik sallantıda gibi dursa da Ferrari için kalan 3 yarışta 50 puanlık farkı eritmek hiçte kolay durmuyor.

Pilotlar Klasmanı:
Webber 220
Vettel 206
Alonso 206
Hamilton 192
Button 189

Eski sistem olsaydı Webber şampiyonluğa adımını attı denebilirdi fakat 1.nin 25 puan aldığı sistemde rakiplerle araya bir yarışlık puan konulamadığı sürece şampiyon oldum demek çok zor. Özellikle de ilk 3'deki pilotların hepsinin 4'er galibiyeti olduğu düşünülürse, kalan 3 yarıştan 2 galibiyet çıkartan pilot büyük ihtimalle şampiyon olucak gibi duruyor.
RedBull'da işler bu bağlamda biraz karışık; şampiyonluk yolunda, geleceği parlak pilotları Vettel'i destekleyen RedBull; şampiyona lideri Webber olmasına rağmen, Vettel'in şampiyon olmasını istiyor. Önümüzdeki sene için gerekli geliştirmeleri yapmak yerine bu sezona konsantre olan takım, gelecek için Vettel etrafına kurulmuş bir yapı düşünüyor ve bu sebepten dolayı Webber'den çok Vettel'i destekler durumdalar. Bu mücadelenin ise takıma konsantrasyon açısından zarar verdiği kadar, pist üzerinde de kritik puan kayıplarına sebep olduğuna sezon içinde de şahit olduk.
Ferrari'de Massa'nın düşen performansı nedeniyle tek pilot haline gelen Alonso, tüm takımın desteğini arkasına almış şekilde emin adımlarla zirve yarışını sürdürüyor. İstikrarlı ve mücadeleci yapısı İspanyol pilot'u RedBull'un korkulu rüyası durumuna getirmiş durumda. RedBull'un yapacağı ufak bir hata bile Fernando için şampiyonluk kapısını açabilecek bir duruma geldi.
McLaren'de ise işler gittikçe karışık hale gelmiş durumda. Macaristan öncesi 2 şampiyona da da liderliğe oturmuş olan McLaren; Hamilton'un 4 yarışın 3ünden puan çıkartamaması nedeniyle günden güne puan bakımından erimekte. McLaren'i takımlar şampiyonluğunda hala 2. sırada tutan şey ise Button'un mücadeleden uzak fakat istikrarlı sürüşüyle yarışları sürekli ilk 5 içerisinde bitiren stili. McLaren'in şu an ki tablo içerisinde 2 pilotundan birini şampiyon yapabilmesi için kalan 3 yarıştan; 2 birincilik ve kesinlikle 3 podyum çıkartması gerekiyor ki sezon arasından sonra bir türlü gelişme anlamında istikrarı sağlıyamayarak, geriden gelen Ferrari'den bile yavaş kalan McLaren için, pilotlar şampiyonluğu yavaş yavaş kapanmaya başlayan bir defter haline dönüşmüş durumda. Takımın tek teselli noktası, yakalanacak istikrarla beraber, takımlar şampiyonasında gelmesi muhtemel 2.lik.
Sezon son 3 yarış kala; Avrupa'dan yüzlerce kilometre uzakta adeta yeniden başlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails