2007 sezonunun başında; McLaren'in gözbebeği Kimi Raikkonen, McLaren'in sürekli olarak mekanik sorunlarla karşılaşması nedeniyle bir türlü şampiyonada tam iddalı duruma gelememesi nedeniyle Ferrari'ye kaçtı ve O'nun oturduğu boşalan koltuğa da McLaren'in pilot yetiştirme akademisinden çıkan, Gp2 şampiyonu Lewis Hamilton oturur.
Çaylak Lewis ilk sezonunda, katıldığı ilk 9 yarışta art arda podyuma çıkıp 2 de galibiyet alarak tüm dikkatleri üzerine çeker. F1'in ilk çaylak şampiyonu olmak, O'un için hayal olmaktan çıkıp gerçeğe dönüşmek üzeredir. Sezonun son 2 yarışına girildiğinde şampiyon olması için sadece 4 puan alması yeterlidir, yani herhangi birinde 5. olması.
Sezonun sondan bir önceki yarışı olan Çin Grand Prix'inde lider gitmesine ve kendisine 5.liğin bile yetecek olmasına rağmen temposunu düşürmez, pite girerken ıslak zeminde aracının kontrolünü kaybeder yavaşça çakıl havuzuna doğru kayar. Islak olan çakıl havuzundan aracını çıkartamayan Hamilton için yarış bitmiştir. Temposunu azıcık düşürüp kontrollü gitse, en kötü ihtimalle 2.-3. bitireceği yarıştan 0 puan alır.
Sezonun son yarışı olan Brezilya Gp'nin McLaren'in karakteristiğine uymaması ve Hamilton'unda yarışın başında ufak bir arıza yaşayım sıra kaybetmesi şampiyonluğuna mal olur.
2010 sezonu geçen haftasonu yapılan Monza Gp'ye kadar genelde McLaren, RedBull kapışması içinde geçti fakat Ferrari Monza'da aldığı kritik 2 podyumla yeniden şampiyonada iddalı konuma geldi.
Monza Gp öncesi bilinen tek bir şey vardı; şampiyonanın en güçlü adayı olan RedBull'a en uygun olmayan pist Monza'ydı ve Monza'dan sonraki 5 pist RedBull'un daha uygun olduğu pistlerdi. Yani Monza'ya şampiyona lideri olarak gelen Lewis Hamilton'un Monza'dan mümkün olduğunca çok puan çıkartıp arayı açması lazımdı ki kalan yarışlarda RedBull'dan az puan alsa dahi şampiyonadan kopmasın.
Yarış RedBull'lar açısından beklendiği gibi oldu, üst sıraları zorlamaktan çok uzaklardı. Fakat Hamilton için yarış sadece 30sn sürünce, RedBull'lar aldığı kötü sayılabilcek derecelere rağmen arayı kapamış ve öne geçmiş oldular, Ferrari'de şampiyonaya ortak olmuş oldu.
Halbuki Hamilton yarışa iyi başlamış ve bir anda kendisini Massa'nın vites kutusunda 3.lük mücadelesinde bulmuştu, Ascari şiganına yaklaşırken acemice bir hamleyle viraj içinde kalmasına rağmen Massa'nın arka lastiğine temas edecek kadar yaklaştı ve Ferrari'nin arka lastiğine temas eden ön süspansiyonu kırılan Hamilton, dümdüz giderek kum havuzunda soluğu aldı.
Lewis Hamilton, 2007'den sonra yine şampiyonluk için kritik öneme sahip bir yarıştan, basit hatalar nedeniyle, eli boş dönmüş oldu ve kendisinin de yarıştan sonra ifade ettiği gibi artık şampiyonluk aşırı zor bir hale geldi.
Sezonun kalan 5 yarışında müthiç bir mücadele bizleri bekliyor; bakalım kim şampiyon olucak?
Pistine en hızlı aracı olmasının yanı sıra en sorunlu aracı olan RedBull mu?
Bir türlü istikrarı yakalayamayan Ferrari mi?
Basit hatalar nedeniyle sezon başından beri kritik puanlar kaybeden McLaren mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder