10 Mayıs 2010 Pazartesi

2010 İspanya Gp

Sezonun ilk yarışını bir kenara bıraktığımızda gayet temposu yüksek bol geçişli yarışlar izlemiştik art arda. Fakat İspanya Gp, tempolu olsada sezonun önceki yarışlarına göre düşük bir heyecanla geçti ve açıkcası hayal kırıklığı yarattı.
Yarışa pol pozisyonda başlayan Webber, yarış boyunca hızını koruyarak resmen elini kolunu sallaya sallaya galip geldi. Red Bull geçen sezon ki çıkışını bu sezon zirveye ulaştırdı ve kuşkusuz gridin en hızlı takımı olduğunu bu haftasonu da gösterdi. Fakat ciddi dayanıklılık sorunlarıyla mücadele ediyorlar. Sezon başından beri sıralamalarda sürekli üst sıraları alıyor olmalarına rağmen bu sezon ancak 2. kez kazanabildiler. Vettel içinde yarış böyle bir hayal kırıklığı yarattı. Önce Hamilton'a geçilen Vettel, daha sonra lastik sorunuyla ekstradan pit yaptı. Yarışın sonlarına doğruda fren arızasıyla karşılaşmasına rağmen yarışı 3. sırada bitirebildi. Fakat sezonun ilerleyen bölümlerinde 1 puanın bile önemli olduğu zamanlar gelince Red Bull dayanıklılık sorunundan çok çekecek gibi duruyor.
Hamilton rahat bir 2.liğe koşarken, patlayan lastiğiyle yarış dışı kaldı. Hamilton'un yarış dışı kalması ne kadar lastik arızası olarak gözüksede aslında, bu seneki kurallara hala tam uyum sağlayamamasının sonucu. Çünkü 2.liği garantiyken bile sürekli aşırı hızlı turlar atmaya çalıştı, fakat değişen lastik seti sayısı ve takımların artık minimum pit taktiğiyle yarışmalarından dolayı lastiklerin aşırı aşınmasına paralel olarak üç tur kala hızlı yön değişimi bölümünde artık dayanamayan lastiğin azizliğine uğrayarak yarış dışı kaldı.

Alonso'ya resmen günün piyangosu çıktı. Büyük ihtimal 4. olacağını düşünüyordu ki takımda aynı fikirdeydi, hatta 4.lüğü garanti altına almak için ekstra pit yapıp lastikleri garantiye almayı bile düşündüler. Önce Vettel'in fren arızası, üstüne de Hamilton'un patlayan lastiğiyle birlikte bariyerlere girmesi sayesinde bir anda kendisini podyumun 2. basamağında buldu İspanyol pilot.

Schumacher haftasonunun flaş ismiydi. Sezonun Avrupa'ya geçmesiyle yeni geliştirme paketlerine kavuşan Schumacher adeta eskiye bir dönüş için göz kırptı. Araç hala öndeki 3 takımdan yavaş olsa da Button'ı yarış boyunca arkada tutmayı başardı ve 4. olarak güzel mücadelesini taçlandırmayı başardı.

Yarış Sonu Klasmanı:
1 Mark Webber Red Bull Winner
2 Fernando Alonso Ferrari +24.0 secs
3 Sebastian Vettel Red Bull +51.3 secs
4 Michael Schumacher Mercedes GP +62.1 secs
5 Jenson Button McLaren +63.7 secs
6 Felipe Massa Ferrari +65.7 secs
7 Adrian Sutil Force India +72.9 secs
8 Robert Kubica Renault +73.6 secs
9 Rubens Barrichello Williams +1 Lap
10 Jaime Alguersuari Torro Rosso +1 Lap
11 Vitaly Petrov Renault +1 Lap
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber +1 Lap
13 Nico Rosberg Mercedes GP +1 Lap
14 Lewis Hamilton McLaren +2 Laps
15 Vitantonio Liuzzi Force India +2 Laps
16 Nico Hulkenberg Williams +2 Laps
17 Jarno Trulli Lotus +3 Laps
18 Timo Glock Virgin +3 Laps
19 Lucas di Grassi Virgin +4 Laps
Ret Sebastien Buemi Torro Rosso +24 Laps
Ret Karun Chandhok HRT +39 Laps
Ret Pedro de la Rosa BMW Sauber +48 Laps
Ret Bruno Senna HRT +66 Laps
Ret Heikki Kovalainen Lotus +66 Laps

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails